Paru Berlado


Paru ni kalau dulu menu biasa biasa je tapi sekarang ni boleh tahan juga harganya. Agak mahal juga bila beli menu ni. Kadang ni nak masak sendiri tu kurang rajin sebab malas nak merebus dan nak hiris paru ni. Leceh nak goreng garing pun satu hal. 

Tempoh hari merajinkan diri proses paru dari mencuci, rebus dan hiris nipis. Dah siap hiris tu kira okey la sikit mudah nak masak. Maka harini mulakan projek goreng dan buat paru berlado untuk jadi hidangan keluarga. 

Saya goreng garing dan asingkan ke tepi. Sambalnya, saya cuma guna 7 biji cili merah, 7 biji cili api, 1 biji bawang besar, 2 ulas bawang putih dan 1/2 biji tomato. Kisar guna chopper dan tumis sampai naik bau. tambah garam, kicap manis sikit dan sehelai daun limau purut. Makan dengan nasi panas perghhh sedap. 

Saya memang gemar makan organ dalaman, sesekali dapat menu macam ni memang nikmat. 


Post a Comment

0 Comments